måndag 30 november 2009

DEN HÄR DAGEN GLÖMMER VI

Rejält fiskesugen eftersom jag inte kom ut nåt under helgen. Bestämmer mig för att prova en VJ-tur på Glafsfjorden och rafsar snabbt ihop grejerna. Svänger förbi farsan på vägen och hämtar en Mercury 7,5:a som han har stående. En motor som jag funderar på att köpa och därför kunde en provtur vara bra.
Kommer till sjön...vitt skum och halvmeterhöga vågor. Hmmm...får väl prova lite ändå. Sjösätter och Mercuryn startar, på en cylinder, den andra verkar ha semester. Efter en stund vaknar den till liv och jag åker ut en bit. Sjön växer rejält längre ut, motorn börjar gå dåligt igen så jag stänger av och börjar drifta lite. Det går för fort och bromsar jag med elmotorn slår vågorna in över aktern. Förflyttar mig närmare land och provar men här är det stendött. Fiskar en timme, sen får jag jordens bottennapp och är tvungen att dra av linan. Är nu ganska gubbgrinig så jag plockar ihop, linkar in till rampen på en cylinder och tar upp båten. När jag kopplar bort ekolodet från batteriet lyckas jag bryta av en kabel. Ibland funderar jag faktiskt på varför man håller på med det här?
Nej, nu ska jag sura hela kvällen, i morgon är jag säkert fiskesugen igen!
Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar