tisdag 24 november 2009

DEN LATE STRAFFADES!!

Idag skulle jag göra lite nytta hemma var det tänkt. Fodra in ett fönster, sätta upp två knutbrädor och göra klart vindskivorna. Men...det var ju så fint väder. Svag, västlig vind och en strålande sol. Så det blev fiske istället!
Velade lite mellan öringtrolling eller vertikalfiske, inte bra att anstränga en trög skalle med svåra val, så jag gjorde det enkelt för mig. Lillbåten och vertikalgrejerna var redan hopplockade och i ordning efter förra turen så det fick bli VJ. Sjön blev Värmeln, en ganska svårfiskad sjö som gömmer riktigt grova gösar, även om de är få.
Allt var perfekt, lätt att sjösätta på badstranden tack vare högt vattenstånd. Solen värmde skönt och utrustningen funkade som det skulle. Det var bara fisken som saknades!
Efter 3 timmar kom första stöten, bommad. Sen en till som satt...gädda. En till...gädda. Jag fick ingen gös, inga abborrar heller som man annars brukar få fina här. Jag fick bara fyra gäddor. Fyra hemskingar som gjorde allt för att tugga sönder mina grejer så mycket som möjligt.
Jag blev alltså straffad idag. Ännu en bomtur på gös, de börjar bli oroväckande många nu.
Bara ta det som en man, hem och grina!
Mvh Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar