måndag 4 januari 2010

Kallt om foten


Måste erkänna att jag idag har genomfört ett av de sämsta pimpelpassen nånsin. Började med att jag försov mig. Satt uppe i natt och kollade JVM matchen där Sverige tyvärr fick däng. Kom inte ut på isen förrän vid halv tolv. Genade genom vassen vilket inte var så smart. Trampade genom isen och skickade ner ena foten såpass att vattnet rann över stövelskaftet. Jaja, det brukar ta ett tag innan man börjar frysa, tänkte jag och fortsatte. Borrade en massa hål utan att känna tillstymmelse av intresse för min pirk.

Men efter ca en timme kände jag en lätt stöt men det ville inte ta riktigt. Skickade ner en mormyska men även på denna stötte det bara. Knöt då på den minsta myskan jag äger, laddad med en maggot och nu blev stötarna till försiktiga napp. Efter mkt trugande lyckades jag kroka fisken som till min förvåning var mycket större än jag trodde! Det är den på bilden.

Tappade även en som kändes vara i samma kaliber. Sen dog det ut. Fick bara en liten abborre till och en mört. Nu protesterade även foten ganska rejält så det fick vara bra för idag.

Men nu vet jag iallafall ett ställe där det finns fin matabborre.

Mvh Micke med en blå fot

1 kommentar: