söndag 14 februari 2010

Handikapp-fiske!


Idag skulle det bli en vilodag. Kylan gick hårt åt mina fingrar igår. De domnar bort, blir vita och känseln försvinner när de blir för nedkylda. När man sedan kommer in i värmen gör det fruktansvärt ont. Kyla, värme och berörning bränner som eld.
Men Anna, min kära sambo plåstrade om mig, det är hon van vid. Jag brukar vara duktig på att ställa till det för mig.
Men det gick ju inte att sitta hemma när det var ett sånt strålande väder!
Så det blev en tur till Edanesågs-viken. Det är nära och bra.
Fisket var som vanligt trögt men det gjorde inte så mycket. Var inte direkt effektiv heller med fingrarna tejpade, handskarna på hela tiden och krokar som givetvis fastnar i allt. Det var knappt man klarade att sätta på maggotsen.
Fick ihop 23 st, 1450 gram. Några riktigt skapliga faktiskt. Försiktiga ryck med pirken, laddad med en ilsket orange/svart trekrok funkade. Tog även några på en liten röd mormyska.
Nu ska fingrarna få vila lite. T.o.m. hopplöst att blogga, trycker ju på flera tangenter samtidigt!
Tjipp/Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar