söndag 21 februari 2010

JAAAAA!!


Snabbtur på isen idag, orkade inte hålla mig. Snuvig, hängig och ont i halsen men snöskottningen var klar och solen sken så det fick bli en sväng ändå. Parkerade vid badplatsen i Edane och fiskade strax utanför. Orkade inte gå längre i det tunga föret. Det var även väldigt tungborrat.
Camilla kom förbi på snöskotern. Tycker det är häftigt med tjejer som brassar på för fullt med en Polaris 800 med ca 140 hästar under huven!

Hon var även snäll nog att köra upp en massa spår utåt sjön så vi har att gå i sen. Helt perfekt!
Det blev som sagt en korttur, kanske lite synd för abborrarna var faktiskt lite i stöten idag. De pillade lite försiktigt först men efter några häftiga lockryck högg de ordentligt. Det gjorde även den fina på bilden. Trodde faktiskt det var en liten gädda först.
Precis när jag fått upp den ur hålet släppte den lilla 14-kroken taget. Men när Fantomen rör sig står blixten stilla! Som en kobra högg jag den över nacken och fick upp den.
Den väger 900 gram och ska anmälas till Vidars Abborrjakten. Peter "Lindeman" Lind är ju totalt outstanding i den tävlingen men jag kan ju försöka se till att han inte tar alla 5 första platserna iallafall!
Pirken var min favorit: Pipa G/S 40mm med en skrikigt grön/gul trekrok.
Tjipp/Micke

2 kommentarer:

  1. Hej på dig,jag måste säga att jag är djupt imponerad,,det är inte lätt att pölsa i snön.Stort grattis till dig!!!!Hoppas inte det blir den enda "grova" för dig,än en gång,,Grattis på dig fiskebroder. mvh peter lindeman

    SvaraRadera
  2. Hejsan Peter!
    Nej, det är tufft nu med mkt snö och vatten på isen. Synd när vi har skapliga isar annars. Jag brukar inte få många stora abborrar på pimpel annars. Den idag är faktiskt nytt PB på vinterfiske men man kan väl alltid hoppas på nån mer. Skitfiske på dig!
    Mvh Micke

    SvaraRadera