onsdag 17 februari 2010

Onsdags-pimpeln.


Jag och farsan deltog i denna väldigt trevliga tävling idag. Utgång Ingestrand, Glafsfjorden och 40 st kom till start. Det blir alltså 20 tävlande par eftersom man lottas ihop två och två.
Jag bestämde mig redan igår för att testa en vik jag och brorsan fått fin abborre på VJ i. Men när jag kommer dit finns det inte ett enda borrhål! Kan bara tyda på två saker: Antingen är platsen värdelös för vinterfiske eller så är jag mycket smartare än alla andra som fiskar på Glafsfjorden. Troligtvis var nog det första alternativet rätt, men jag ville ändå prova. I tredje hålet fick jag 3 fina stekare på 6 meters djup och då var det ju kört. Perforerade isen överallt längs med djupbranten men icke! Provade grundare och djupare men icke! Fick endast någon ströfisk här och var. Resultat: Ynka 991 gram. Surt med så fin start på dagen.
Toppnotering för dagen var ca 5 kg, nu snackar vi påse att komma med!
Men hade tur i lottningen igen och slutade på en femteplats.
Nya tag i morgon.
Tjipp/Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar