tisdag 13 april 2010

Nya gäddwobbler


Har börjat kika lite i beteslådorna inför vårfisket och speciellt inför trollingtävlingen på Värmeln. Det slog mig att jag faktiskt har väldigt dåligt med gäddwobbler!
Just gädda är en art som vi inte trollat så mycket efter, utan det blir mest gös, lax och öring.
Göswobblerna typ Nils Master funkar ju väldigt bra på gädda oxå men jag kände att det kunde va kul med lite nytt och mer "gäddaktigt". Det blir alltid lite mer spännande att få prova sina nya grejer oxå!
Valet blev till slut två Zalt-wobbler, en abborrfärgad och en "frog", i 19 cm. längd. Har bara en mindre Zalt sen tidigare och eftersom jag tagit lite fisk på den borde jag rimligtvis ta tre gånger så många nu. Eller?
Det råkade även följa med en Westins 17 cm i en ny färg som jag bara inte kunde låta bli. Den tror jag stenhårt på!
Tjipp//Micke

4 kommentarer:

  1. Tjena Micke

    Den där westinfärgen tror ja åxå på,köpte du alla som fanns eller??

    Per-Erik

    SvaraRadera
  2. Nejdå Pepa, jag sparade flera till dig!
    Den är skitfin med svart rygg och så blir det lite lila på huvudet. Det syns dåligt på fotot. Men jag fick en sån där "måste ha" känsla när jag såg den.
    Micke

    SvaraRadera
  3. Tjenare!
    Jag kan varmt rekomendera 4-play.
    Även super shad rap är bra.
    Dessa har levererat bra både i vänern och i värmeln.
    Daniel / Team Trophy

    SvaraRadera
  4. Tjena Daniel! Tack för tipsen. 4-play har jag faktiskt en...den har jag aldrig fått nåt på. Typiskt min otur eftersom farsan tar en hel del gös på sina. Shad rap är ju oxå en klassiker men det har jag faktiskt ingen! Hmm...får nog bli en sån kanske?
    Mvh Micke

    SvaraRadera