lördag 22 maj 2010

Liten sväng hemmavid


Testade båten litegrann idag. Det blir ju lite pyssel med ny båt och mycket märker man inte förrän man börjar fiska från den. T.ex. att ekolodet måste flyttas, det skyms av elmotorns rorkult. Spöhållarna som satt sedan förre ägarens tid sitter oxå fel. Elmotorn räcker inte till, men det hade jag redan förberett mig på osv, osv. Lite mekande blir det ju...
Vertikaljiggade på några intressant platser men det var fruktansvärt trögt, inte ens smågäddorna ville nappa. Till slut fick jag iaf en abborre på en grön/svart shakerjigg.
Självklart var varken måttband, våg eller kamera med ut på sjön. Men mobilkameran och en Plano-låda fick funka det med. Lådans längd mätte jag till 35,5 cm när jag kom hem så det var ändå en skaplig borre som givetvis fick simma tillbaka.
Får se om det kan bli nåt kul under morgondagen?
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar