lördag 5 juni 2010

Avgasrör

Det här är ett avgasrör. Vad har det med fiske att göra?
En hel del faktiskt. Det förhindrar nämligen mitt fiske idag. Skiten måste bytas då Volvon låter som ett osmort tröskverk.
Jag tycker inte om saker som hindrar mig från att fiska. Alltså tycker jag inte om avgasrör just nu. Till råga på allt är det fel avgasrör. Biltema hade slut på det jag skulle ha så jag köpte ett till en äldre modell istället så nu måste jag bygga om det.
Det är inget bra...Men däremot var det drygt 500:- billigare och det är ju bra.
500:- är ju som ni säkert vet sex stycken Bomber 15.
Wobbler är mycket roligare att lägga pengarna på än avgasrör.

Annars har veckan mest bestått av båtmotorer. Har sålt Mercury 7;5:an som vi haft på gäddracern. Den båten kommer att användas väldigt sällan nu när vi har Sahlan. En Yamaha 2-hästare ska provas istället för ett ev. senare köp.
Har även spanat in lite olika alternativ på elmotorfronten. Minn Kota 30:n som vi hittills har använt är för liten för Sahlan.
Det jag velar mellan är akter eller frontmonterad elmotor. Båda har sina fördelar och akter är billigare men jag vet inte. Får nog vela ett tag till.
Skitfiske på er som inte har några avgasrör att byta!!
Raka rör//Micke


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar