lördag 18 december 2010

Nu går det inte bra-del två

Mjärden är lagad. Använde en del av ett avbrutet spö, lim och lite krympslang för att få ihop det. Tyvärr var jag inte tillräckligt noggrann. Den nya delen blev 5 mm för lång så när jag provade att fälla ut den gick det lilla svarta plastfästet sönder. Det som även fungerar som förgrening till en av de vertikala stödpinnarna.
Kortade ner den nya delen men skadan var redan skedd.
Förstärkte då upp det med två blad från en rensfjäder som går över alltihop och nu funkar det skapligt. Det blev inte vackert och även lite snett men jag hoppas inte mörtarna står utanför och skrattar åt mitt verk utan kanske blir nyfikna och går in för en närmare studie.
Observera även att den nya pinnen är röd, tror det kommer att göra den här mjärden till en vinnare. :)
Men som om mina mörtproblem inte vore nog: I fredags åkte jag på en hejdundrande magsjuka.
Vi var i Karlstad för att köpa julklappar och det blev, som ni säkert förstår, väldigt bråttom hem!
Givmild som jag är har jag givetvis delat med mig av sjukdomen till hela familjen. Man ska ju öva på sin generositet inför julen!
Får se om jag orkar släpa mig ut på isen i morgon för att få i mjärden.
Fortsättning följer....
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Det är inte bara ni som har problem med betesfisken. Jag tog upp mörtstugan igår, då har jag fått 2 Lakar och 2 Mörtar på 4 veckor...
    /Ulrik

    SvaraRadera
  2. Tack Ulrik, det värmer en stackars amatör!
    Vet inte om det är kylan eller liknande men jag lyckas inte hitta mört på de vanliga ställena. Men vi får leta vidare.
    Mvh Micke

    SvaraRadera