måndag 10 januari 2011

Pyssel med mörtfarmen

Ismete är inte bara....
Dels kräver det en hel del utrustning och dels kräver det levande bete. Eller helst levande i alla fall. Vet att många fiskar bra med deadbait men det har inte funkat för mig.
Just nu funkar det ju inte med levande bete heller iofs:)
Man kan nog säga att ismete påminner en hel del om trolling. Åtminstone för oss som helst trollar med löja.
Mycket utrustning och jakt efter bete.
Tur att det är så himla kul!
Det här med att förvara levande bete är nytt för mig. Har aldrig varit "mörtfarmare" förut!
Men det är ett litet trevligt pyssel. Att dona lite, prata med dom och så. Än så länge har inte mina mörtar fått namn men det kanske kommer!
Gjorde en ordentlig rengörning och inventering idag.
Hade faktiskt 61 st i tanken!
Många fler än jag trodde. Samtidigt har jag ju faktiskt fortfarande min krokiga mjärde ute så risken finns att jag får för många.
Tror att ca 60 st är ganska lagom att ha i tanken så det inte blir syrebrist.
Så om nån behöver lite mört är det bara att ni hör av er på 070-6506467.
Annars släpper jag tillbaka dom i sjön bara.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar