fredag 11 februari 2011

Fredagsfiske

Den här snön som kom var inte bra....
Den förstörde det perfekta föret på isen och den förstörde det hyfsade fisket.
Har jobbat eftermiddagsskift under veckan så några turer på isen har det blivit före jobbet.
Har pimplat efter mört men snön har lagt "locket på".
Har ismetat efter gädda en tur men även de har gått i dvala.
Nej...Snön var inget vidare.
Gapa duktigt för farbror doktorn med den långa tången.

Idag var jag ledig och tänkte mig ett försök efter gösen.
Tog fart med Subarun in på en oplogad parkeringsficka. Slirade mig fram och tillbaka några gånger för att trycka ner snön lite. Det gick bra och underredet blev tvättat på köpet.
Pulsade mig fram i snön en kilometer och laddade sen ut hela arsenalen.
Förmiddagen var mulen, med lite snöande då och då och en otrevlig blåst som plågade mig.
Men det var milt.

På eftermiddagen kom solen och två gäddor hälsade på i en ganska snabb takt. Hade knappt returnerat den första förrän den andra gjorde en tokrusning så det skrek i grejerna.
Nu vaknar man till!
Men tyvärr blev det inget mer.
Fiskade ända tills mörkret och kylan kom men inte ett pill.
Däremot hade tre rullar frusit ihop. Allt som låg i pulkan var stelt och täckt av is och jag frös som en besatt om fingrar och fötter.
Kom tillbaka till bilen och där hade låset frusit ihop. Men efter att ha eldat på nyckeln med tändaren gick det oxå bra.
Då visade det sig att däcken frusit fast!
Men nu fick det vara nog! Boxern varvades upp och jag kom lös.
Nu är det upptining av redskap som gäller, sen får vi se vad som händer under helgen.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar