fredag 25 februari 2011

Ismete-rapport.

Fördelen med att jobba tvåskift är varannan fredag. Den är ledig och en ledig dag ska ju helst ägnas åt fiske, eller hur?
Jag och Perra Olsson satsade på en friliggande djupgrynna och pelagiskt fiske. Gick väl sådär om jag ska vara ärlig. Två gäddor i mindre format var det enda vi fick.
Mörtarna var rejält stirriga mellan varven men huggen uteblev.
Lite synd.
Efteråt åkte vi för att tömma mjärden på mört. Jag förväntade mig storfångst och hade med inte mindre än tre hinkar. Bäst att vara förberedd!
Men inte blir det nån rejäl mörtfångst när det ligger en sån här och rapar i mjärden.
5 mörtar var allt han hade lämnat till oss, snål och glupsk. Lite som mig faktiskt!
Vikten på laken var väl ca två kg varav det mesta nog var magen. Han var lite rund kan man lugnt säga.
Jaja, det är bara att ta nya tag.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar