lördag 26 februari 2011

Vilken dag!

Tack för idag och förhoppningsvis ses vi igen.

Skulle egentligen inte ismeta idag. Men Mattias var sugen på att försöka få sin första ismetegös.
Jaja, man får väl hjälpa lillebror då tänkte jag....Men vad var tacken?
Jag blev hånad! Förödmjukad och spottad på. Mobbad, idiotförklarad, nertrampad i snön. Han kunde lika gärna ha satt isborret mot mitt bröst och avslutat mitt lidande med ett par snabba vevtag!
Det gick alltså bättre för Mattias idag. Kolla bara bilderna nedan, två gösar med 4,7 kg på topp och tre gäddor.
Själv fick jag bara fem mörtar på pimpel. Så orättvist livet kan vara ibland!
Det lite lustiga i sammanhanget var att allt hände på tre spön som stod bredvid varann. De resterande nio spöna var helt orörda trots att jag ivrigt flyttade runt mina.
Mattias har alltså varit framme och gjort några specialtackel igen.
Han brukar göra så.....

Var och tömde mörtmjärden på hemvägen och här fick jag iaf full pott. Ca 100 mörtar!
Kunde t.o.m. sortera bort de för stora, sånt har jag inte varit bortskämd med precis.

Mattias: Ett stort grattis till de otroligt fina gösarna!
I morgon är det dags för revansch!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar