torsdag 2 juni 2011

Flygaretrollingen

Jaha, det gick åt helvete!
För oss alltså. För de som kan gick det otroligt bra. Otroligt är faktiskt ett alldeles för tamt ord.
Värmeln visade verkligen upp sig som en gäddsjö av rang för vissa av teamen.
Dagen bjöd på hårda vindar, knepiga gäddor och mycket huvudbry.
Det blåste så hårt att jag faktiskt funderade på att sätta fast kepsen med dubbelhäftande tejp i pannan!
Skulle nog ha gjort det oxå. Jag är numer en keps fattigare, den ligger i sjön.
Vi är även lite fattigare på utrustning: Avslutade dagen med ett rigghugg. Samtidigt blev det bottennapp på det andra riggspöt och vi blev en wobbler fattigare. I tumultet med en gädda intrasslad i håven, ett lod studsande på botten och en vind som vände båten på en femöring small ena pulklinan av. Låset ute vid pulkan gav upp och en hel radda med utlösare for ner i vattnet. Inte nog med det: I kaoset glömde jag att klubba gäddan. Rätt ner i säcken bara!
Gäddan hämnades med att försöka bita Carl vid invägningen.
Det var inte bra. Gäddan klappades till och vi fick som straff inte väga in den.
Rätt åt mig, idiot!
Hur som helst. Vi blev till slut 33 startande efter att lite strul med anmälningar retts ut.
Här är en bild på några som verkligen kan trolla gädda.
Team Jägra fick ihop 71,89 kg!
Solklar vinnare av 5000:-.
Jo ni läste rätt. Första besöket någonsin på Värmeln och kommer i mål med det resultatet.
Det är bara att lyfta på kepsen och gratulera. Ja just det ja, jag har ju ingen keps längre.

Team Högman , 67,61 kg blev tvåa.
De hade heller aldrig varit på Värmeln förut. Det måste vara det som är vinnarstrategin. Man får inte känna till sjön i förväg.

Trea blev team Rival med 46,06 kg.
Vad var det jag sa? Varnade jag inte för dom här fd laxtrollarna?
Före detta?
Jo Jan och Kjell tyckte det var så otroligt roligt att fiska gädda och smörja in sig med gäddslem så de kommer att lägga ner allt annat fiske.
Nu är det bara gädda som gäller.
Det är säkert!


Listan.....Den hårda sanningen rätt upp och ner.
Knytnäven i magen på en del. Tillfälle att fira för andra.
Vi hamnade på en kass 27:e plats. Det är fan i mig inte bra.
Så nu har jag tagit ett beslut. Jag ska sluta med fisketävlingar!

Det roligaste med tävlingar är bryggsnacket, träffa bekanta, ljuga om storfångster, skämta, skratta och skapa nya kontakter.
Så jag ska bli en "bryggsnackstävlare".
Prata skit, det är jag i alla fall bra på!

Självklart vill jag även tacka alla deltagare, även de som slog oss (alltså nästan alla) och arrangörer för en mycket trevlig dag!
Tjipp//Micke






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar