torsdag 9 juni 2011

Laddar för vertikalträffen

Fullt påställ bland vertikalprylarna är det som gäller nu.
Till lördag måste allt vara i riktigt topptrim!
Då går VJ-träffen på V Örten av stapeln och en förhoppningsvis härlig dag väntar oss.
Men jag är nervös.....Det är inte riktigt likt mig.
Det är tredje året vi är med på träffen, man är ju nästan veteran, men jag är ändå nervös.
För i år är det nämligen lite nyheter: Dels kan man delta på träffen som vanligt, fiska, diskutera och mysa.
Men.... Man kan även ställa upp i tävlingsgrenen!
Då börjar smusslingen, hemlighetsmakeriet och girigheten ta över.
Å vi har givetvis ställt till det för oss. Vi har givetvis anmält oss till de tävlande.
Att man aldrig ska lära sig!
Nu kommer det ju att bli ännu en helg i skammens tecken. Ännu en helg då man allvarligt ifrågasätter både sin insats och sin hobby.
Men ska jag skämmas ska jag iaf skämmas snyggt!
Har precis investerat i en huvtröja och en softshelljacka med tryck på.
Bra va?
Brorsan har ju liknande kläder sen förut.
Då är det enkelt för er som inte känner oss så bra att veta vilka vi är.
Det blir även enklare för er som vill mobba oss för det dåliga resultatet efter målgången.
Det är bara att leta upp nåt svart, med lysande gul text på ryggen, peka finger och hånskratta!
Ses till helgen!
Tjipp//Micke


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar