söndag 3 juli 2011

Ekenäs

Ni ser själva på resultatlistan nedan.....
Det nappade väl sådär.
Vi gick ut på Värmlandssjön i bråkig sjö. Hann inte få ut alla spön innan en fisk av bättre storlek klev på. Rullen ylade i takt med att glädjen spred sig i båten.
Men då går linan av!
Inte tafsen utan själva huvudlinan.
Sen kom sjösjukan......För mig alltså.
Jag brukar inte bli speciellt sjösjuk, bara lite "bubblig" i magen men nu blev jag rejält dålig.
Spydde, flämtade, allt snurrade, spydde igen.
Å så höll det på hela dagen!
Så Mattias fick fiska och farsan fick köra båt, själv låg jag i ruffen och sov.
På eftermiddagen ökade vinden ytterligare. Nu blev det nästan två meter mellan topp och vågdal så vi beslutade oss för att avbryta tidigare.
Något vi aldrig gjort förut.
Det visade sig i hamnen att vi inte var ensamma om det beslutet heller. Många hade kommit in i skydd.
Två tappade och två bommade var det dystra resultatet för oss, förutom saneringen av min mage då.
Ibland är det inte roligt att fiska på Vänern......
Ett stort grattis till de team som lyckades få fisk och speciellt till de team som fiskade riktigt bra.
Vi som var där vet hur svårt det var!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar