torsdag 4 augusti 2011

Mera utrustning i båten

Här är en bild på nästa utrustning som kommer att hamna i båten: En låda med kattsand.
Placerad under Mattias stol!

Jag och Mattias tog rygg på farsan och Perra idag. Måste ju passa på när man har expertguide!
Men inte ens en guide kan hjälpa att gösarna var totalt apatiska. Ta mig fan omöjliga att lura.
Antal stigare som gick upp och tittade på jiggarna var många, väldigt många.
Men antal gösar som till slut högg var desto färre. 5 i vår båt för att vara exakt.
Blåsten tvingade till slut in oss på Kyrkviken där vi tog sikte på ett par måsdyk mitt i sjön. Fiskade pelagiskt runt betesstimmen men det var lika trögt här.
Plötsligt så smäller det!
Efter att ha fiskat i ett par timmar utan ett pet på grejerna är inte motivationen eller koncentrationen på topp.
Då nappade det på Mattias spö......Ett riktigt kanonnapp.
Spöet slog i relingen på båten så jag trodde det gick av. Var faktiskt ganska säker på det.
Tyvärr klev fisken av ganska omgående men spöet höll.
När man tittade på Mattias såg man bara två, jätte-uppspärrade ögon bland allt skägg och hår.
Han var alldeles skak och enligt honom, ytterst nära en hjärtattack.
Enligt mig: Ytterst nära nåt helt annat, nåt riktigt illaluktande.
Så därför blir det nu en låda med kattsand i båten....Under Mattias stol.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar