torsdag 15 september 2011

Laddar för helgen

Ska testa lite färgglatt till helgen.
Oftast fiskar vi med ganska så naturella, mer blygsamma färger på jiggarna.
På sin höjd med lite glitter i.
Det är faktiskt nästan tvärsemot vad vi brukar köra med på trolling. Där använder vi friskt grälla beten i gult, orange, skrikigt grönt och liknande.

Men de senaste veckornas rikliga regn och vattenflöde har färgat vattnet ganska så rejält.
Hur den stigande vattennivån har påverkat fisken vet jag inte riktigt.
Men jag inbillar mig att det stört dom litegrann och att sikten kraftigt har försämrats.
Så därför tänkte jag ge gösarna nåt färgglatt under helgen!
Om detta är vad som behövs för att trigga igång dom har jag inte en aning om.
Men det är värt ett försök.
Sjö har vi inte bestämt än.....Det får väderprognos och vattenstånd bestämma.
Men fiska, det ska vi!
Tjipp//Micke

8 kommentarer:

  1. Vattnet har inte vart så här klart på länge det gäller G-Fjorden Nysocken Bysjön ,har inte varit vid några andra vatten så där kan det vara annorlunda .

    SvaraRadera
  2. Njaa Bengt....Var på Nysocken förra helgen (Ottebolsändan) och där var iaf vattnet riktigt färgat. Var även på två andra sjöar med brunt vatten men de är nya för mig så jag vet inte hur de normalt ser ut.
    Värmeln har jag inte kollat, där brukar annars förändringar synas snabbt.
    Har du gjort vapenvården innan jakten?
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  3. Ni får testa Grums med Grumsfjorden på söndag vettja. Det är ju båtfiske km. Där segrar ni lätt om ni lyckas lura gösta. ;-)

    SvaraRadera
  4. Det är nog inte så enkelt det du Robin.
    Vädret ser väl tyvärr inte alltför lockande ut på söndag. Men det hade varit kul....
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  5. Bengt! Kollade Värmeln i morse och där var det klart och fint vatten.
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  6. Har vart på olika vatten sen i Måndas beronde på vind ,har ju tillgång till nån balja här & där det ja vart mest förvånad över var att vattnet var så klart överallt kanske beror på syret men man ska nog inte spekulera för mycke, Hat Gött !

    SvaraRadera
  7. Glömde säga det, har skjutit bort rosten i pipan ,så säg till Matte att han hör av sig så får han en påse färs !

    SvaraRadera
  8. Det är ju iofs normalt att vattnet blir klarare på hösten. Brukar det alltid bli men jag trodde nog att allt regn skulle grumla till det mer.
    Ha dä sö bra Bengt!
    Mvh Micke

    SvaraRadera