fredag 9 september 2011

På spaning

Skulle spana in en ny sjö idag men det gick inte riktigt som jag tänkt mig.
Först fick jag inte tag i fiskekort. La ändå i båten och körde runt i stort sett hela sjön med ett öga på ekolodet.
Men maken till tråkig sjö får man nog leta efter!
5 meter som djupast, platt som en pannkaka i botten och långsamt sluttande strandkanter.
Förutom en liten liten ö var det ingenting som bröt mönstret. Ingenting som liknande en eventuell hotspot.
Nej, såna sjöar tycker jag inte om.
På hemvägen slängde jag i båten i ett mer välkänt vatten.
Klockan var nu ganska mycket men jag var fiskesugen!

En randig tjockis blev första fisken.
Sen blev det en gädda och fem små gösar innan det var dags att bryta upp.
Men det var en väldigt fin dag på sjön.
Nya tag i morgon!
Tjipp//Micke


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar