lördag 17 december 2011

Det blir vertikalt i morgon

Jag och Mattias tar oss en tur, mest för nyfikenhetens skull.
Vi har aldrig vertikalfiskat så här sent på året förut. Men nu tar vi chansen medan det fortfarande är isfritt.
-Men det kommer att blåsa lite för mycket i morgon.....jag vet.
-En sur nordlig vind som gör gösarna supertröga.....jag vet.
-Det kanske ligger is vid rampen så ni inte kommer i....jag vet.
-Det kommer att vara svårt att koncentrera sig på fisket i det sura vädret....jag vet.
-Fingrarna kommer att bli stela i kylan och ni känner inte nappen.....jag vet.
-Det funkar ju inget vidare med handskar vid VJ-fiske....jag vet.
-Ni kommer inte att få en enda fisk i morgon............jag vet.
-Är ni helt dumma i huvudet eller?.........Nej!!
Men vi är optimister!
Tjipp//Micke

6 kommentarer:

  1. Ni är hårda fiskare ni =) Men det är väl så vi sportfiskare är. Ger oss ut vilket väder som helst för att kunna dra drömfisken.
    Ps. Ge mig fan på att ni drar ett PB idag =)

    SvaraRadera
  2. Tjena Micke!
    Nåt nytt PB blev det inte tyvärr.
    Men hårda är vi!(Eller dumma)
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  3. Läste rapporten nu.. Kanske var PB´t du tappade ? Nej, nu är det dax att det blir is så man kan ut och ismeta istället !

    SvaraRadera
  4. Njaa, PB är nog tveksamt även om det var en tung fisk. Men det kunde lika gärna varit en trög gädda som bara stod still med jiggen i munnen, svårt att veta.
    Lite is hade inte varit dumt nu.
    Funderar på att lägga ut mjärden snart så man får lite mört. Måste va lite förberedd!
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  5. Jadu Björn.....det är en del som är liite duktigare än oss vanliga:)
    Fortsätter mildvädret fortsätter vi båtfisket!
    Mvh Micke

    SvaraRadera