fredag 2 december 2011

Försök nr:2

Ledig fredag och bra väder.
Kors i taket!
Det fick bli ett andra försök på Värmelns öringar. Trots den nordvästliga vinden.
Värmeln är en sån sjö som det absolut inte får blåsa norrifrån på. Sjön blir totalt stendöd!
Men....mitt fiskesug övervann förnuftet....som vanligt alltså.
Strålande dag och sjön helt för mig själv!
Kan inte förstå folk som tar upp båtarna redan i september. De missar faktiskt en hel del...
Solen värmde skönt men vinden var bister.
Trolling, eller fiske överhuvudtaget är lite som att lägga pussel: Det gäller ju att presentera rätt bete, på rätt djup, i rätt område, i rätt fart, i rätt tid och inte minst på rätt dag.
Jag hade inte många rätt idag.....
Inte ett enda om jag ska vara ärlig.
Området jag fiskade i visade mest en tom, vit ruta på ekolodet. Tror inte jag såg ett enda moln med betesfisk.

Men plötsligt bugar sig ett spö och en gädda hade gapat över en plugg. (Frog, det är en bra gäddfärg det) En titt på gäddan avslöjar vart betesfisken troligen befinner sig.....i magen.
Den var riktigt smällfet!
Avslutade dagen med att byta område men inte heller det hjälpte.
Som sagt....hade inte många rätt idag.
Tjipp//Micke

1 kommentar:

  1. Den var inte i smalaste laget. Gött att inte bli FF i alla fall ;)

    SvaraRadera