lördag 7 januari 2012

Svår abstinens nu....

Nu är fiskesuget stort vill jag lova.
Veckan har ägnats åt mörtletning, utan nån större framgång. "Den Krokige" hade fångat två mörtar igår. Idag när jag kollade fanns där bara en.
Svårt när inte isen bär utan man måste lägga mjärdarna för grunt.

Övervägde faktiskt en fisketur från båt i morgon. En titt i Edane-hamnen visade att det kanske går att lura i båten genom isen. Men samtidigt är jag lite för bekväm och skippar nog det.
Båten är nämligen väl inpackad i en presenning inför vintern och jag är väl inte så jättesugen på att riva ställningen för kanske bara en dags fiske.
Jobbigt nu....

Var och provborrade lite idag. Ut på en mindre sjö, det knakade högt under fötterna och borret gick snabbt igenom. 3 centimeters is, njaaa......
Åkte till ett tjärn och här var det bättre. Ca 10 cm iaf.
Så här får det bli ett pass i morgon!
Skas testa att ismeta med dött bete, något som aldrig funkat för mig tidigare men vad gör man inte!
Pimplar lite samtidigt och förhoppningsvis får man lite betesfisk under tiden.
Man vet aldrig....med lite tur simmar det omkring en jättegädda i den lilla pölen!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar