söndag 19 februari 2012

Dagens ismete.

Det började rätt så bra på morgonen med oroliga mörtar så det verkade som om det var rovdjur i farten, efter ett par gäddor och den första gösen så blev det stendött i långa prioder under hela dagen endast några sporadiska gäddor kom upp.
Martin plockade upp vid 15.00 pga av innebandy mm men jag beslöt mej för att fortsätta ett litet tag till trots att det var trögt och det var ju tur det för efter typ 45min så högg den andra gösen och fisketuren förvandlades från en trög dag med en fin gös till en trög dag med en riktigt fin gös dublé =)
Dom båda göshuggen var väldigt olika, det första hugget var ett riktigt legendariskt gösnapp, det bara skakade till lite i vippan sen så ställde den sej rakt upp för att nästan omedelbart sakta sakta böja sej till det löste ut.
Det andra hugget var väldigt olikt det första, ett snabbt påslag på den väldigt oroliga mörten och löste ut vippan direkt men när jag tog tag i spöt så spottade gösen ut mörten, efter en snabb koll så att mörten var kvar så sänkte jag ner den igen, när jag tog tag i gummisnodden för att rigga den så högg gösen igen och ryckte ut linan ur handen på mej men när jag skulle göra mothugg så hade den spottat igen, snabbt ner med samma mört och la spöt på isen sen så väntade jag ett litet tag men inget hände och jag tänkte "F*n han är inte kvar den där missade jag" skulle ta tag i gummisnodden igen för att rigga när linan började sakta löpa ut från rullen, gösen hade huggit igen! Nu väntade jag och såg linan gå ut 0,5 - 1m så stannade den, kände på linan och japp den är kvar än! när linan började att löpa igen då satte jag in mothugget och gösen blev krokad.
Så tillslut så blev det en bra fisketur av det hela =)
//Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar