torsdag 9 februari 2012

Drive in?

I två veckor har min paraplymjärde legat på det "säkra" stället.
Tre gånger har jag vittjat den med samma resultat: Mäsken borta men tom mjärde.
Förutom några småmört som fastnat i nätet.
Alla tre gångerna har jag passat på att pimpla alldeles bredvid mjärden. Ca 1 timme varje gång har gett 31, 49 och 35 mörtar efter sorterande av storlek.
Men varför går dom inte in i mjärden?
P.g.a av den stränga kylan som varit har jag aldrig fällt upp mjärden på isen utan bara snabbt upp med den, fyllt på mäsk och snabbt ner igen.
Det var dumt....
I helgen som var tog jag med den hem och hängde upp den på tork.
En sån här mjärde ska bara ha ett hål, en ingång. Min hade två.....
När jag fällde ut den visade det sig att det blivit ett stort hål i toppen på mjärden. Där nätet är som mest utspänt.
Mörtarna har helt enkelt haft värsta "drive-in" resturangen där nere!
In och ät så mycket du orkar, sen snabbt ut igen.
Mörtbuffé eller?
Jaja, det får bli en renovering.
Tjipp//Micke

1 kommentar:

  1. Det är väl inte konstigt om du bara får stora mörtar så som du matar dom ;P

    SvaraRadera