söndag 19 februari 2012

Spriten förstör!

Krogkväll med arbetskamraterna igår...en hård sådan.
Inget ismete för mig idag. Jag var inte kapabel att köra bil i morse.
Det är bara att bita i det sura äpplet, svälja baksmällans äckliga smak och gratulera brorsan till två riktigt fina gösar!
Spriten förstör, inte bara fisket:)
Men det blev en pimpeltur med farsan iaf.
Om han ställde upp med "färdtjänst" då förstås. Gå orkade jag inte.
Pimplandet gick väl sådär....hade väl inte riktigt rätta knycken idag.
Farsan drog småpinnar medan jag själv försökte få matfisk med balansaren. Men det var inte helt lätt.
Vi bytte område och jag övergick till vanlig vertikalpirk.
Småabborrar och mörtar högg skapligt på slutet.

Men plötsligt smäller det till i grejerna och en "bättre" fisk kommer och hälsar på!
Typiskt när man lagt ifrån sig storabborre-vapnen.
Den här rackaren fick simma tillbaka och nån mer blev det inte.
Men jag får vara nöjd ändå....men nästa tur, då ska det bändas gös!
Tjipp//Micke



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar