lördag 26 maj 2012

Slarv straffas rättvist

När jag tog upp trollingbåten inför vintern hamnade den på ett gärde hemma hos farsan.
Alldeles intill flera björkar.....
Men det var lugnt, den skulle ju täckas över. Något som aldrig blev gjort innan snön kom.
Förra sommaren var inte båten i sjön en enda gång....den stod kvar på gärdet.
När då förra vintern närmade sig planerade jag att ge den en rejäl tvätt och täckning innan snön......men inte heller det blev gjort.
 Björkarna har gjort sitt bästa för att sträcka sig efter båten och liksom bli ett med den.
Det syns dåligt men samma slags alger man finner på björkarna växer nu på båten. Å de sitter stenhårt!
Det är synd om en del båtar.
Speciellt de som har såna slarviga ägare som mig.
Hur båten såg ut inuti lämpar sig inte för tryck men det var ingen vacker syn.
Det var flera centimeter med gamla löv och kvistar som börjat förmultna till jord!
Bara att kavla upp ärmarna och spotta i nävarna.
Mängder med klorin och en diskborste är effektivt men tidsödande.
Känns lite som att borsta tänderna på en dinosaurie!
Men till slut börjar båten gå från stadiet "gravt misskött" till "grovt rengjord".
Än återstår det en del men båten är iaf vit igen.
Tanken är att jag ska försöka ha lite bättre fantasi för mitt fiske den här säsongen.
Det kommer alltså inte att bli enbart vertikalfiske:)
Tanken är att det ska bli en satsning på jakten efter Värmelns stora gäddor och öringar.
Mängder med riktigt grova fiskar ska syna landningsmattan på Jofans durk!
Det är i alla fall tanken.....
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Hur många båtar ska du fiska ifrån? Jofa, sahla och quintrex :-)

    Mvh Joakim

    SvaraRadera
  2. Jo men det är så att.....
    Eller, det är så.....
    Men du vet, det är ju.....
    Jaja, jag vet att jag har för många båtar!
    Mvh Micke

    SvaraRadera