söndag 28 oktober 2012

Fire in da båt!

Jo, det är säkert...Det brann i båten.
Se själva!
Även om det var en slags "anlagd brand".
Vi hade inte tid med nåt strandhugg idag så grillen fick tändas i båten. Fick en idé här.
Den här båten ska eventuellt byggas om och betessump och sån´t i all ära men......
En inbyggd korvgrill måste vara fränare!

Var lite skeptisk när jag satte mig i bilen i morse och tempen visade -6 grader.
Allt var täckt av ett frostlager. Bil, båt och allt runtomkring.
Gösfiske brukar inte funka bra efter såna här kalla nätter.
Flätlina och minusgrader brukar heller inte vara nån höjdare.
Men jag pälsade på mig, hämtade upp brorsan och for vidare mot sjön.
Väl där bröt solen igenom, vattnet låg alldeles spegelblankt, mystiskt omgivet av sjörök.
Vackert....
Lika vackert som vädret blev resten av dagen!
Vi har haft en kanondag på sjön, en riktigt skön höstdag. Hoppas det hinner bli fler såna innan vintern kommer. 
Mattias med en fin höstgös.
Härliga, klara färger på dom nu.
Storm Fast Shad 6-tummare var godis tydligen.
Missade en ordentligt tung fisk här, slommen blev bara skrot.
Fireball med slom var helt klart dagens bästa bete. Både i vår båt och Team Big Fish skuta.
Men det var ganska svårfiskat ändå. Huggperioderna var väldigt korta och det var glest mellan ekona.
Långa stunder av inaktivitet avlöstes av perioder där gösarna gärna steg nån meter och högg.
Trots det lyckades vi ändå nå tvåsiffrigt i båten.
I min båt alltså.....Det är viktigt :-)
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar