söndag 21 oktober 2012

Hur kul som helst

Se så glad jag är!
Jag hade rätt, det blev hur kul som helst idag.
Hade glömt fälla upp motorn så den gjorde en fåra i gruset när jag backade ner mot rampen. Men det gjorde inget, det var bara kul.
Att nordanvinden verkligen gjorde allt för att komma innanför kläderna och kyla ner kroppen gjorde inget, det var kul ändå.
Att den utlovade regnmängden på 0,1 mm i själva verket var ett två timmars oavbrutet hamrande i skallen med stora regndroppar gjorde inget, det var ändå hur kul som helst.
För det nappade bra idag :-) 
Se här!
De snälla människorna långt ute i vildmarken har byggt en "Subaru-parkering" i skogen.
Perfekt!
Här var det meningen att ni skulle få se en bild på mitt nya gös-PB.
Men istället får bilden illustrera hur fort våra kokkorvar i mat-termosen försvann idag.
Det är ju kul!
Det troliga gös-PB:et tappade jag.....Mindre kul kanske men shit happens:-)
Fiskade bottennära på 7,5 meters djup när plötsligt ett kanoneko dyker upp på 4 meter.
Vevade snabbt upp jiggen men ekot skyggade först och dök en meter. Sen samlade den mod och klippte till jiggen i ett stenhårt hugg. Herre jösses!
Efter en kort dragkamp ser vi gösen första gången och den var stoor.
Det är svårt att uppskatta vikt på en fisk i vattnet eftersom de alltid verkar större då men säger jag 5+ så överdriver jag inte det minsta.
Andra gången fisken kommer in till båten vänder den stjärten mot oss, stänker ner oss med ett kraftigt slag och så vips....släpper jiggen.
Surt....men jag får ändå tacka för en god fight. 
Det nappade som sagt riktigt bra idag.
Men vi bommade eller tappade de flesta. Ett kort, snabbt och hårt hugg, sen släppte de.
Men kul var det!
Med tanke på att det här var första gången på den här sjön blir det en viss mersmak efter en sån här tur.
En del lyckades vi ändå nita dit.
Helt värdelösa är vi inte!
Avslutar med en gösbomb i form av bilder :-)






Höstgösen är stark, vacker och pigg.
Ut och ta dom!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar