söndag 14 april 2013

Bäst....bäst...bäst...bäst!

Jag vet....rubriken är lite väl skrytsam. Men det är så jäkla skönt när det väl släpper:-)
Idag var jag alltså bäst, fyra gånger om.
Målet för dagen var ismete efter gös. Jag, brorsan och Martin fick finbesök av "Målar-Micke" och dennes svåger (tror jag det var) Krister.
Tanken var att de skulle få drilla ett par fina gösar men det ville sig inte riktigt.
Av någon underlig anledning nappade gösarna bara på mina spön idag!
Dagens första, nappade redan vid utlägg. Alltså när vi borrade, drog pulkor och väsnades som mest på isen.
Det är inte vanligt....
Dagens andra är den i inlägget ovan. Det blev också den största idag på 4,9 kg.
Sedär, en fin till.
Å en till!
Det är inte lätt att posera när det plingar i bjällror runt omkring samtidigt.
Kolla paddeln på den här:-)
Till slut blev det napp i Mickes och Kristers spö-rad.
De fiskade på lite grundare vatten.
Fisken kändes lite konstig. Stötig men ändå sprallig på nåt sätt.
Å upp kommer det en kanonabborre!
1460 gram, nytt PB för Micke.
Grattis!
Kristers "fightingface".
Den här fisken tog bra med lina och kämpade emot rejält.
Ännu en kanonabborre syntes efter en stund nere i hålet men tyvärr fastnade ena kroken i iskanten och den gick loss. Men jag hann se den och kan intyga att den var riktigt fin.
För Martin och brorsan gick det lite sämre idag. En abborre, en gädda och några bomnapp var allt som hände bland deras spön.
Lite otur med spöplaceringarna alltså. Men sånt är väldigt svårt att veta på förhand när man borrar hålen.
Å sen så hade de ju inte mitt hemliga vapen heller.
Kommer kanske att offentliggöra det senare under veckan......
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar