lördag 31 augusti 2013

Göstur innan regnet

Meningen var att det skulle bli en tidig morgon/förmiddagstur idag, innan regnet kom.
Men jag var totalt död i morse och vaknade inte av klockan så ca två timmar senare än planerat gled jag ut på sjön med spegelblankt vatten under mig och regntunga moln ovanför.
Farsan som var ute i tid hade redan landat en fin gös på 4,9 kg. Han börjar lära sig det pelagiska fisket nu :-).
Men gösarna var svåra. Såhär såg det mestadels ut på lodet.
Fisken går upp och inspekterar jiggen. Men spottar bara på den och viker undan.
De var inte alls på lekhumör idag!
Men till slut lyckades jag lura upp en!
Den hängde längst ut på stingerkroken så det var precis jag lyckades håva den.
Och eftersom det var enda fisken får vi väl ta med ett foto till.
Mattias då? Jo han fiskade gädda.....sin vana trogen.
Tjaaa, vi tar väl med en bild till! MOOHAHAHA!! Det här var fiskarna vi fick idag:-( Det var med andra ord riktigt jävla supertrögt. Men det är väl bara att spotta i nävarna och ta nya tag? Tjipp//Micke

7 kommentarer:

  1. Var har du köpt båtstolen? Den vit röda

    SvaraRadera
  2. På www.navex.se
    Klicka på A-marin för att se stolarna. Elite High Back heter min stol men de ser inte riktigt likadana ut nu. Jag är nöjd med dem (har två). Ett + är att de är lite bredare än t.ex. Julas och Hjertmans billigare stolar.
    //Micke

    SvaraRadera
  3. Ser fina ut, du har ett vanligt platt snurrfäste? Går det plocka bort stolarna på ett smidigt sätt?

    SvaraRadera
  4. Ja....host, host. Att plocka bort den är lätt, den står nämligen löst!
    Orsaken är att jag har haft stolarna i flera båtar och det funkar över förväntan att ha den bakre stolen lös. Den främre stolen sitter monterad på en piedestal från Navex, den höga. Piedestalen är delbar och bottenfästet sitter på en lös skiva som enkelt flyttas från båt till båt. Piedestalen är i plast och även om den hållt bra vet jag inte om jag kan rekommendera den. Det är inte direkt Heavy duty.
    Men stolarna har standard "bultcirkel" under för t.ex. Julas snurrplatta så det är inga problem att göra en bättre montering med dom.
    Om jag bara orkar bestämma mig för vilken båt jag ska ha blir det en bättre montering, jag lovar:-)
    //Micke

    SvaraRadera
  5. Tjena igen, Beställde en stol för några dagar sedan,, betalade in innan ( blåögd som man är ) .Sen har jag inte hört nått,, hur lång leveranstid va de för dig? hur betalade du?
    Mvh Rickard Hugosson

    SvaraRadera
  6. Leveranstid....Det minns jag faktiskt inte. Har haft stolarna i två år nu.
    Gammaldags som jag är brukar jag faktiskt betala extra för faktura.
    Hoppas det löser sig för dig!
    //Micke

    SvaraRadera
  7. Hade inget val gällande betalning o fastnade för stolen.. ajaj,, ha d / skitfiske!!

    SvaraRadera