fredag 30 augusti 2013

Mittiveckanfiske

Två tyska vänner på besök och en chef som självklart tycker att man ska vara på sjön all ledig tid (inbiten seglare), gjorde att ett par semesterdagar plockades ut för lite fiske mitt i veckan.
JP och Christian i sin minst sagt specialbyggda Crescent. En båt som verkligen optimerats för deras allround-fiske. Det trollas, spinnfiskas och vertikalas från den här båten. De värsta regnskurarna väntas ut under kapellet i fören. Ja, den här båten har allt...Förutom kanske en espresso-maskin!
Jag inriktade mitt fiske på pelagiska ekon, vilket kanske inte var helt rätt.
Ekon att fiska på fanns det. Men det var väldigt långt mellan de större ekona och de få jag hittade ignorerade antingen jiggen eller dök undan. Flera av ekona gick mellan 3 och 4 meter under ytan så de skyggade även för båten. Men de mindre gösarna nappade däremot friskt och mosade in den 190 mm långa jiggen mellan käkarna.
Hej och tack för den här gången. Vi kanske ses igen! Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Hur gick det för JP å Christian? JP dricker ju inte kaffe så expresso maskinen kan vara kvar på CoffeeQueen ;-) nära i alla fall. Christian´s cigaretter mår bra under kapellet.

    SvaraRadera
  2. Tjena Björn. Njaaa, det gick väl sådär. Kan väl avslöja att det blev blå/gult i topp på den landskampen:-)
    De hade haft ett skapligt men väldigt varierat fiske under veckan. Däremot hade de stora problem med att locka abborren till hugg (precis som jag också haft). Men de kommer snart igen.
    //Micke

    SvaraRadera