lördag 10 augusti 2013

Sånt gör ingen storfiskare glad

Fredag och gösfiske med farsan. 
Planen var som vanligt :-) att jaga pelagiska ekon och hitta storgösen.
Farsan spränger fram, fiskesugen till max.
Men nu hände något konstigt. Något som jag aldrig varit med om tidigare. Ok att vi brukar ha svårt att hitta ekon efter större fisk. I våra vatten får man vara glad om man hittar tio ordentliga ekon på en dag. Men varken farsan eller jag finner ett enda eko på hela dagen! Däremot....och det är det här som var så konstigt. Gick det en massa smågös och jagade pelagiskt. Grundtopparna och branterna var i stort sett helt fisktomma. Alla simmade i frivattnet!



Hörrödudu, ska inte du vara i barnkammaren?

Så dagen bestod av att jaga stora ekon förgäves och för att ändå få fiska litegrann släpptes jiggen över de mindre ekona som dök upp. Smågösarna nappade mer än gärna och vi kunde iaf passa på att öva på båtkontrollen. Ett litet eko borde ju vara svårare att backa tillbaka på än ett stort? :-) Som avslutning följde jag med farsan till hans "specialställe". Det är här han brukar fiska..... Varför förstår jag inte. Här var om möjligt gösarna ännu mindre! Nej, den här dagen gjorde ingen "storfiskare" glad precis. Som ni märker på inlägget ligger textraderna lite konstigt och radbrytningarna funkar inte. Blogger verkar ha problem igen för varje gång jag gjort ett inlägg sista veckan har det varit nåt nytt problem som dykt upp. Hoppas ni har överseende med det... Det var alles för denna gång! Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar