onsdag 19 februari 2014

Äntligen! SlimTeez jiggen har kommit!!!

Idag efter jobbet så smet jag in på Böjda Spön för en kaffekopp och kolla in vårnyheterna som börjar komma in från återförsäljarna och till min lycka så hade äntligen den nya jiggen SlimTeez från Westin kommit.
Denna jigg har jag varit väldigt sugen på ända sen jag såg den för första gången i Augusti förra året när Daniel var ute och provfiskade den och nu så finns den äntligen ute =)
Böjda spön har tagit hem dom i alla färger som finns och dom är riktigt fina, mina foton blev inte så jäkla bra så färgerna är lite otydliga men va f*n! jag är ingen expert =)


Det fick bli 4st olika färger i 9" och 2st färger i 6" som jag tror blir bra på början av säsongen, kanske skulle ha någon mer i lite skarpare färger i 6" men då är det ju bara att köpa mer ;P
Det blev även 2 fäger av jiggen MegaTeez 5" som jag tyckte verka vara intressanta ,även dom är från Westin.
SlimTeez'en är en avlång jigg med tvestjärt som är lite intressant då dom skiljer sej lite från typ LunkerCitys Sluggo som endast är som en orm, om det är bättre eller inte får väl visa sej.


MegaTeez'en är en jigg med en rund kropp med en tydlig paddel till stjärt  som jag tror kommer att bilda en fin siluettt i vattnet, ska bli skoj att får testa.


Det fick även bli något paket med Berkley's Ripple Minnow 7" med den nya färgen Sardine och min absoluta favoritfärg när det gäller Ripple Minnow, färgen Cappucino som jag fick klara mej utan halva förra säsongen pga att mina var fullständigt söndertrasade och att det inte gick att får tag på dom någonstans.
Även något paket av Sandeel Slug 20cm från Savagegear fick följa med hem för test =)


Då ismetesäsongen har gått fullständigt åt h*****e så får vi hoppas på en tidig premiär med båtarna istället för nu är fiskesuget riktigt riktigt stort.

/Mattias
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar