onsdag 18 juni 2014

Hårda hugg-----hård blåst

Efter en vecka med en ytterst seg förkylning som effektivt dödat krigarlusten, var det äntligen dags igen.
SMHI lovade en vindprognos som inte såg alltför lockande ut men fiskelusten var stor när trailern hakades på bilen.
Valde en mindre sjö idag med tanke på vindprognoserna.
Och väl framme vid sjön kunde det bara konstateras att SMHI tyvärr hade rätt idag. Byvindarna ylade i trädtopparna och vattnet rörde sig minst sagt fort.

Men vad spelar det för roll när gösarna är på hugget!?
De större gösarna ville först verka svårlockade men till slut orkade de inte hålla sig.
De mindre gösarna däremot steg så snabbt och attackerade jiggen så hårt så jag var helt övertygad om att det var gädda varenda gång.
I och för sig var det ju gädda en del gånger.....5 stycken för att vara exakt.
Men så länge antalet gösar är högre än antalet gäddor får man vara nöjd.
Fick även plussa på mitt 5+konto med några till, det tycker jag om:-)
Vid middagstid slutade gösarna hugga och jag nöjde mig med en kortare dag för en gångs skull.
Blåsten sliter på både psyke och kropp.
Sambon undrade om något gått sönder när jag kom hem så tidigt.....

Vi ses, syns och hörs snart igen!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar