söndag 15 juni 2014

Nytt försök

Idag blev det ytterligare ett nytt försök på hemmasjön men tyvärr så är det fortsatt trögt fiske,
svårt att hitta bågar och dom man hittar vill inte smaka gummi.
Dagen började ju ok när det andra ekot jag släppte på högg stenhårt! trodde jag att nu äntligen så kanske dom har kommit igång det var dock bara en liten gös som högg men va f*n det är ju iaf rätt art :)


Efter den gösen så blev det som det har varit hela sommaren, gösarna bara tittar på grejerna och gäddorna gör allt för att ställa till det.
Framåt eftermiddagen så bytte jag område på sjön och då hade det börjat att blåsa upp så det var svårt att stanna på dom få ekon som jag hittade men tillslut så fick jag ett perfekt stopp över en båge, släppte jiggen och upp kom det en fin 6+ gös :)


Äntligen en finare gös med lite längd och kg, det är bra för självförtroendet :)

//Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar