lördag 18 april 2015

Båtåkning idag

Vissa dagar är såna....
Man åker mer båt än fiskar.

Eftersom det skulle bli en kortare tur fick det bli hemmavattnet och lite pelagiskt prickskytte efter gädda.
Men för att kunna prickskjuta behöver man ekon att fiska på. Vilket inte var det lättaste att hitta idag.
Rena Döda Havet!
Varken bågar eller betesfisk ville synas på skärmen och de få aktiviteterna man såg var på väldigt djupt vatten.

Plötsligt syns ett kanoneko på skärmen och då menar jag verkligen ett kanoneko!
Fisken gick 3 meter under ytan och var så massiv att ekolodet slog dubbeleko på den. Lyckades få in en fullträff men fisken gled åt sidan. Jagade rätt på den igen, nytt släpp men fisken gled undan.
Som ni ser på plotterspåret jagade jag den ganska intensivt och släppte på den flera gånger och med flera olika jiggar men icke.
Den ratade mina gummi-kreationer totalt och simmade som värsta delfinen.
Så till slut gav jag helt enkelt upp.....Men nu vet jag vart den bor!

Det blåste upp och jag tog sikte mot läsidan av sjön.
Här var det lite varmare i vattnet och flera ansamlingar av betesfisk.

Lyckades hitta några huggvilliga gäddor i området men alla var av den mindre kalibern.
Hade på en skaplig firre som fick klingan på det nya Gunki-spöt att buga sig ordentligt men tyvärr klev den av (det är alltid de största man tappar....).

Till veckan ser det ut som vi äntligen får lite ordentlig värme och jag gissar på att fisket vaknar till liv när vi slipper minusgrader på nätterna.
Så vi är snart på jakt igen!

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar