söndag 1 maj 2016

En kort gäddtur

Idag så stack jag och Martin Danielsson ut på sjör för en kort fisketur efter gädda, vid rampen så mötte vi upp ett par glada killar från Belgien! Ludovic Bracco och Adrien Poplavsky som vi hade gjort upp med att vi skulle visa dom ett par platser på sjön.
Väl utpå sjön så delade vi upp oss och började fiska av kanterna och det kom upp någon liten med jämna mellanrum.
Efter ett tag så hörde vi massa jubel och skrik från dom andra killarna så vi stack dit och kollade läget.

Ludovic med en fin 108cm gädda
 

Och se där dom hade fått tag på en riktigt fin gädda, en fet 108cm madam lyftes ut ur håven.

Två glada killar efter en lyckad C&R
 

Efter den traditionella mätningen, vägningen och lite foto så fick hon simma vidare och grabbarna var nästan i extas :)


Efter några timmar så avbröt jag och Martin fisket och när vi var till killarna och tackade för oss så hörde vi att dom hade tagit en fin gädda till på 105cm, skoj att dom lyckades :)
Nu fick jag testa mitt nya Westin w3 och Penn rulle som jag köpte på Böjda spön under veckan och jag blev väldigt nöjd med grejerna! jag kommer nog få ut mycket skoj av den utrustningen :)

// Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar