onsdag 22 juni 2016

Bottenplugg och arga gäddor......Igen.

Pollack ringde och undrade om jag var sugen på lite kvällsfiske efter jobbet.
Tackade givetvis ja och det blev en av de segare arbetsdagarna. Trodde aldrig klockan skulle bli fyra.

Vi skyndade oss ut på sjön.
Det gäller att ta tillvara de gyllene timmarna som kallas fritid.
Men vi hade lite för bråttom....

Den gode Pollack glömde nämligen bottenpluggen.....
Men efter en smått akrobatisk insats satt pluggen på plats och det utan att ta upp båten!

Det är en bra länspump i Alumacraften.
Vilket behövdes. Det hann bli vääldigt mycket vatten i båten.

Vi kom igång med spinnfisket.
Pollack drog gädda efter gädda. Ilskna saker med vassa tänder som gick hårt åt jiggarna.
Själv fiskade jag gös......

Det här sättet att landa fisk på kallas: "Samurai Chopping pajkii!
En metod som kräver mycket övning för att kunna utföras med bravur. Och Pollack, han kan han!

Han kan fiska abborre också.
I alla fall betydligt bättre än mig. Ska jag vara riktigt ärlig blev jag ganska utfiskad den här kvällen.

Men gösen lyckades han inte lura på spinnfisket.
Då är det tur att prickskyttet funkar :-)
Grand Slam och en härlig kväll.
Kan det bli bättre?

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar