söndag 19 juni 2016

Rekning idag

Idag fick det bli lite testfiske inför tävlingen Gösborren.
Då jag inte direkt är nån lysande spinnfiskare och definitivt inte på spinnfisket efter gösen, hade jag tänkt lägga några pass framöver. Inte minst för att förhoppningsvis kunna reka några olika platser inför tävlingen.

Men fisket var ganska svårt.
Till en början hade jag problem att hitta huggvillig fisk överhuvudtaget.

Gösarna ville inte bita ordentligt vid spinnfisket utan nöp mest i stjärtarna.
Släppte man däremot en vertikaljigg över huvudet på dom small de på som om det inte funnits någon morgondag. Lustigt.

Samma visa var det med abborrarna.
De gick djupare än gösarna, på ca 9 meter och stod hårt mot botten och tjurade.
Men framåt eftermiddagen. När de tunga molnen skingrades och släppte in lite sol, vaknade abborrarna till litegrann och jag kunde lura upp några.
Dagen gav åtminstone en idé om två, kanske tre, tänkbara platser att fiska på under tävlingen och det är jag nöjd med.

Mellan platserna och i slutet av dagen kollade jag lite efter gösekon i frivattnet.
Hittade faktiskt helt ok med fisk men de större gick inte att lura idag. Jaja, de tar vi nästa gång.

Eftersom det blev ruskigt dåligt med fotograferandet idag så får vi visa samma gös en gång till!

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar