söndag 3 juli 2016

Kul abborrfiske

Egentligen var jag tveksam till dagens fisketur.
Vädret såg allt annat än trevligt ut men samtidigt var jag sugen på att kolla in lite platser inför tävlingen GösBorren.
Ungefär samtidigt som jag gjorde första kastet öppnade himlen upp sig och regnet bokstavligen öste ner. Vätan trängde igenom regnjackan i ärmarna och fötterna blev dyngblöta.
Men abborren nappade.....

Till min stora förvåning var de randiga riktigt på hugget och det var länge sedan jag haft ett så roligt abborrfiske!
När förmiddagen gick över till middagstid upphörde regnet och solen bröt fram samtidigt som det började blåsa upp. Jiggfisket blev svårare i blåsten. Inte omöjligt men man tappar mycket av känslan och beteskontrollen tycker jag.

Såna här vill vi ha många på tävlingen :-)

Gick upp i jiggstorlek, tyngre skallar och fiskade lite djupare i hopp om att träffa på någon större individ.
Abborren på bilden vägde 0,93 kg och jiggen är en Daiwa Duckfin 13 cm.
Hade även en liten förhoppning om att råka stöta på någon gös med de större jiggarna men där gick jag bom idag.

I med dig och återkom gärna när det blir tävlingsdags.

Det djupare fisket gav inte många napp.
De var där men ville inte riktigt hugga ordentligt.
Men nu vet jag var ni bor!

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar