fredag 12 maj 2017

Laddat för Vänern Pike Open :-)

Jajamen, dags för tävling!

Det här blir första riktiga fiskepasset sedan jag blev sjuk och det ska ju bli lite spännande......
Jag och brorsan gjorde ett kortare spinnfiskepass för några veckor sedan.
Ett pass där Mattias innan hade klargjort att han minsann skulle veva upp alla gäddorna, ett pass där jag bara behövde sitta och titta på.
3,5 timme orkade jag och vi fick bara två gäddor.
Eller rättare sagt, jag fick två gäddor, det enda Mattias fick veva var båten upp på trailern.
Livet är rättvist ibland.....

Men nu är jag piggare och vad kan då vara bättre än att braka igång med en tävling direkt!?
Förra gången VPO gick av stapeln var i höstas och då råkade vi vinna tävlingen.
Det kommer nog inte upprepas......

Men vi ska åka dit, fiska järnet, ha allmänt trevligt och lämna över vandringspriset till nästa "vårdnadshavare".

Vi ses i morgon!!

Tjipp//Micke

1 kommentar:

  1. Väl mött nere vid rampen. Tänk på att "Gädda" det fiskar man inte. Det får man ändå. 😉
    Syns i möra.

    SvaraRadera