tisdag 8 augusti 2017

Det nappar ju!

Idag blev det ett spinnfiskepass.
Som vanligt den här sommaren på en ganska upprörd sjö, trots SMHI:s fagra löften.....Men det är i alla fall gott att få komma ut på sjön!

Satsade på friliggande grynnor på läsidan till en början och lyckades nästan omgående kroka ett par mindre gösar.

Och några abborrar men de var verkligen svårtrugade idag.
Har haft svårt med abborrarna den senaste tiden. Mycket ryck i stjärten och tappade fiskar.

Gäddorna var desto piggare och högg resolut.
Den här hade en ful underkäke. Såg ut som en gammal skada efter en wobbler om jag ska vara ärlig. Men det hade läkt ihop fint och fisken verkade pigg så den fick självklart simma tillbaka.
Hade även en något större på som gav mig en rolig fight men släppte precis innan håvning.

Mitt på dagen la sig vinden något och jag bytte sida på sjön.
Vilket var helt rätt val.

Här högg gösarna ordentligt och några var dessutom i lite bättre storlek.
Det här blev faktiskt det första spinnfiskepasset i sommar som jag hade fler gösar än gäddor i båten.
Så det blev en lyckad dag trots allt!

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar